Notch, a MineCraft kiötlője nem ellenzi a kalózkodást

Minecraft

Csilliós marketinggel a háta mögött sem érte el sok játék azt a sikert, amit a Minceraft marketing nélkül simán. A játék, ami már közel 13 milliárd forintot (mínusz adó) hozott Notch konyhájára, rengeteg bevételtől esett el az illegális letöltések miatt. Ennek ellenére Notch nem igazán tekinti az “illegális letöltéseket” rossznak, sőt maga is élt ezzel a lehetőséggel korábban – derült ki Twitter csatornáján.

Megszokhattuk, hogy a film-, szoftver- és játékipar is előszeretettel hibáztatja az illegális letöltéseket a csökkenő bevételek miatt. Holott a nem legális letöltések gyakran a vásárlást megelőzően, a termék tesztelésére szolgálnak. A csökkenő bevételek inkább a semmitmondó franchise sorozatoknak köszönhetőek. Az emberek hosszú távon a kreatív és minőségi tartalmakért hajlandók fizetni, ez van.

Itt most nem a bulvárkodás a lényeg, hanem az, hogy egy, a területen érdekelt ember mennyire látja helyesen a kalózkodással kapcsolatos dolgokat. Tehát néhány érdekes sor Notch-tól:

Személy szerint évekkel ezelőtt abba hagytam kalózkodást (játékok illegális letöltését). […]

A Swéd Kalóz Párt tagja vagyok, már többször felszólaltam a nagyközönség előtt a kalózkodástól való túlzott félelem ellen. […]

A Szerzői jog megsértése nem lopás. […]

Miután kiderült, hogy Notch sem ártatlan, és nem is tartja olyan komoly problémának a lopást, egyik Minceraft felhasználó megírta neki, hogy az illegális változatot használja, amire Notch reakciója csak ennyi volt:

Remélem tetszik [a Minecraft]. Jobban szeretném ha megvásárolnád, de egyetlen dollárt sem vesztek azzal, ha letöltöd. […]

 

Aztán persze megkapta, hogy jobban járna, ha óvatosabban beszélne, ha már ilyen kiemelkedő alakká vált, amire ő csak annyit mondott: Nem akarok hazudni […].

A történet tanulsága, hogy még a legnagyobbak is kalózkodtak. Notch egy remek játékot csinált, semmi oka nincs a kalózkodás ellen fellépni, hiszen az is amolyan marketingféle. Aki pedig szemetet árul, teljesen érthető, hogy a vásárlóktól addig akarja kicsalni a pénzüket, amíg rá nem jönnek, hogy mégis mit akarnak megvetetni velük. A kalózkodás lehetőséget nyújt a tartalmak kipróbálására vásárlás előtt, így kellene felfogni az egész dolgot.

Koller József írása –

Közel tíz éve foglalkozom informatikával, azon belül főként a webfejlesztéssel. Nem vagyok designer, de ettől teljesen függetlenül rajongok a szépen megtervezett grafikákért. Munkám első sorban a háttérben zajlik, ugyanis "kódolással" foglalkozom.

  • Ha tetszett a cikk, osztd meg!

Eddig 2 hozzászólás érkezett. Szólj hozzá!

  1. arkdevil

    Adja ki végre ez a Notch cd – n az egés cuccot, pc – re és x box – ra és én tuti megveszem. Sokan nem szeretik a letölthető tartalmakat mert szerintem olyan akár a virtuális pénz. Mi van ha tropára megy a gépem rajta a letöltött Minecraft, eredeti megvásárolt verzióval. Na ezért van minden értékes játékom eredeti cd – n. Ezt is megvenném még dupla annyiért is de hát egyenlőre csak letölteni lehet azért meg nem fizetek . . . Legyen a játék értéke kézzel is fogható ne csak egy adat a gépben ami bármikor elveszhet stb . . .

    1. zoltan

      Nem fog elveszni a játék, ha tropára megy a géped 🙂 mert nem játékot kapsz mikor megveszed, hanem cd kulcsot! Ha azt felírod, és nem hagyod el, akkor akárhányszor letöltheted, és aktiválhatod 🙂

A kommentelési lehetőség zárolva van ehhez a cikkhez.